torstai 31. joulukuuta 2015

Helmi ja Skafferi







Olen takuulla jossain entisessä elämässä omistanut pienen kahvilan, sillä niin siitä hommasta tykkään ja sitä ihailen. Jos mitenkään olisi mahdollista, pistäisin pystyyn Räpsööseen Kahvila Helmen ja siirtomaatavarakauppa Skafferin välimuodon. Hankkisin sopivasti myyntiin vintagea keittiötavaraa sekä käsintehtyjä herkkuja, maistuvia kahvi- ja teetuotteita, makeisia sekä nekkuja ja leipoisin kaiket päivät kakkuja sekä leivoksia ja tuoretta saaristolaisleipää. 

Ehkäpä olen katsellut liikaa Downton Abbeytä tai ihastuttavaa Miss Fisheriä tai sitten vaan yksinkertaisesti elän väärillä vuosikymmenillä. Helmessä olisi kyllä voinut viettää useammankin hetken, sillä vanhanaikaisia persoonallisesti sisustettuja kahvitteluhuoneitakin oli useita ja lähestulkoon siirryin oikealle vuosikymmenelle.



2 kommenttia:

  1. Ihana kahvila, tuolla on kyllä käytävä. Minulla oli ihan tosissaan jo melkein tekeillä 90-luvun alussa sellainen kahvila, missä myytäisiin myös kaikkea kivaa kotiin, lahjatavaroita, käsitöitä ym. Talokin oli valmiiksi katsottuna ja sen oli saanut tosi halvalla. Se oli ennen ollut kauppa, ja siinä oli ihanat pystyuunitkin huoneiden nurkissa. Kävin jo yrittäjäkurssinkin. Lasten kanssa vietettyjen kotivuosien jälkeen olin sitä mieltä, että hoitotyöhön en palaa. Olin kuitenkin vähän liian arka, ja olisin tarvinut yritykseen kaverin. Sellaisia kahviloita ei siihen aikaan juuri ollut, se tuntui ihmisistä vieraalata ajatukselta, mutta nyt olen varma, että alkukankeuksien jälkeen siitä olisi tullut oikein hyvä. Sijaintipaikkakin olisi ollut loistava. En tiedä kadunko, kunnan palveluksessa kuitenkin saa leipänsä helpommalla. Mutta jos sulla on tosissaan moinen haave, niin toteuta se :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saman olen todennut, että kunnan palveluksessa on tulot säännölliset ja työkin on kivaa, mutta silti kytee haave jostain muusta, katsotaan miten tässä vielä käy, juuri tuollaisen tilan siihen tarvitsisin, kiitos kannustavista sanoista :).

      Poista